Monday, March 12, 2012

Ust Mad Dalam Kenangan


Gambar ini mengimbau kenangan bersama almarhum ust Mad (YB Dr. Muhammad Muhammad Daud, kanan sekali) yang telah dijemput Ilahi beberapa bulan yang lalu. Ingatan kepadanya masih segar, tambahan pula beliau amat dikenali sebagai seorang yang peramah, sentiasa mengambil tahu hal rakan-rakan, lebih-lebih lagi beliau seorang yang alim.

Setiap kali saya berkesempatan bertemu bel
iau, soalan yang sering beliau utarakan kepada saya, berapa banyak kuliah maghrib yang menjadi rutin mingguan saya. Mujurlah, ada juga dua tiga kali dalam sebulan saya berkuliah maghrib. Kalau tidak, segan juga saya dengan beliau. Ini, bagi saya, arwah memang mengambil berat tentang majlis-majlis ilmu.

Semoga Allah mengganjarkan limpahan ni'mat dan pahala yang tak putus-putus untuk arwah. Aamiin.

1 comment:

  1. انا لله وانا اليه راجعون


    اللهم أغفرله وأرحمه وعافه وأعف عنه وأكرم نزله ووسع مدخله وأغسله بالمأ والثلج والبرد ونقه من الخطايا كما نقيت الثوب الابيض من الدنس وأبدله دار خيرا من داره واهلا خيرا من اهله وزوجا خيرا من زوجه وأدخله الجنة وأعذه من عذاب القبر او من عذاب النار
    حديث مسلم 912جلد2

    ReplyDelete