Saturday, December 15, 2012

PAPAN PULA DISALAHKAN...

=====================Renyai-renyai==================

Datuk K Rajagobal

KETUA jurulatih Datuk K. Rajagobal meminta anak buahnya supaya melupakan episod duka kekalahan kepada Thailand, semalam. "Kesemua pemain telah memberikan satu persembahan yang terbaik malahan peminat Thailand sendiri mengatakan bahawa kita bermain dengan baik cuma pengadilan tidak menyebelahi kita,"  katanya yang menerima kekalahan tersebut dengan hati terbuka. (Sinat Harian, 15/12/2012)

Inilah yang sering berlaku. Apabila tewas, maka lagu Helah Bela Diri akan didendangkan sebagai menutup kelemahan dari jelingan ramai.

Saya pada hakikatnya taklah berminat sangat menonton bola, bukannya kerana tiada semangat patriotik, tetapi lenggok permainan itu kadang kala menculakan semangat.

Ada yang mengulas bahawa rentak permainan yang hambar. Rentak permainan sedemikian rupa adalah berpunca daripada latihan yang juga sedemikian rupa. Mana mungkin, jika latihan mantap, maka sudah pasti rentak permainan juga mantap. Usahlah asyik bergantung kepada ihsan pengadil. Perangai pengadil tak boleh diubah,  sebaliknya perangai pemain dan jurulatihlah yang boleh diubah.

Apa kata, ubahkan ketua jurulatihnya, pasti rentak pemainnya juga akan turut berubah.

No comments:

Post a Comment