Saturday, December 15, 2012

PENDEKAR MULA BERSUARA

====================Guruh Berdentum=================
KUALA LUMPUR – Kerajaan bertegas dengan pendiriannya tidak membenarkan sisa daripada kilang Lynas ditinggalkan dalam negara ini. (Sinar Harian, 15/12/2012).

Nah terserlahlah kini bahawa sisa buangan kilang tersebut, tidak sedikit, mungkin banyak kesan negatif kepada keselamatan.  Jika selamat, biarkan aje lah dinyahhapuskan di negara ini.

Beginilah sistem ‘cacamarba’ yang berselerak di sana sini lantaran barisan pimpinan yang sebahagiannya bukan sahaja tidak ihklas, tetapi juga terselit kepentingan tertentu. Apabila NGO dan pakatan pembangkang memprotes, dimarah dan dicerca. Walhal, hakikatnya keselamatan rakyat dan negara tergadai murah.

Nanti, akan ada pula pegurus projek dari mat saleh itu minta ianya dihapuskan di negara kita. Bagaimanalah pula ‘gamaknya’ cerita si menteri ni ? Adakah daripada watak pendekarnya itu bertukar watak pengecut, terus cabut lari, menghilangkan diri ?

Kemudian, dibawa ke meja rundingan yang ‘berRMRM’ lalu diputuskan bahawa sisa buangan itu selamat untuk dihapuskan di negara ini.

Lagi sekali para NGO akan berdemo dan terus berdemo. Namun kata putus tak boleh diubah lagi. Roda ‘cacamarba’ ini akan terus berputar selagimana ianya tidak dihentikan.

No comments:

Post a Comment