Saturday, December 15, 2012

SATU BINTANG BUAT ZAHID

====================Hujan Mencurah=================

KUALA LANGAT 14 Dis. - Satu lagi sejarah terukir apabila upacara penamaan dan pelancaran kapal latihan Gagah Samudera milik Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) disempurnakan oleh isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor hari ini.
(Utusan Online)

Terasa megah dan sangat berbangga sebagai anak kelahiran watan ini. Sebuah kapal hasil tangan anak tempatan dengan kerjasama syarikat Korea. Dilengkap pula dengan teknologi terkini. Namapun gah segagah namanya, Gagah Samudera.

Namun, apa yang menghairankan saya apabila ianya disempurnakan perasmiannya oleh isteri Perdana Menteri. Sehingga kini, saya masih tercari-cari signifikannya antara kapal TLDM ini dengan isteri PM.

Seeloknya, biarlah lelaki bagi menampilkan kegagahan dan kehandalan. Tanpa menafikan kekuatan isteri PM kita ini. Cuma terasa semacam kurang kesignifikannya itu.

Sebaliknya, jika diukur dari sudut politiknya, maka sudah pasti tahap signifikannya amatlah tinggi. Bahkan bertepatan sekali. Lebih-lebih lagi ianya sudah hampir benar dengan pilihanraya. Semua kita sudah tidak sabar-sabar menanti.

No comments:

Post a Comment