Monday, December 26, 2011

Makan Nasi Kerabu Kelate



Sudah lama saya tak merasa nasi kerabu masakan Kelantan asli. Yang ada di sekitar Kajang, baik di Melaka banyak tak berapa nak jadi...

Petang itu, saya bersama ayahcik (Ust Sobri) dijemput Sheikh Salim bertandang ke rumah beliau di Pasir Pekan menjadikan kami sempat merasakan nasi kerabu asli. Menurut Sheikh, orang beratur untuk membelinya. Saya rasa ayahcik tentu berbaloi atas kunjungan ke Kelantan kali ini. Masakan tidak, akibat kepenatan dari Pengkalan Kubur, dihidang pula dengan nasi kerabu. Kalau datang ke sini, rasa-rasa lah. Terima kasih ust Sheikh.

Ust. Zaki pula ada mempelawa saya untuk merasa sup belut pula, tetapi sayang masa dah jauh malam. Jam 10 malam masih bertandang di rumah CD Ahmad. Dah lama tak jumpa beliau. CD Ahmad, masih bersemangat dan bertenaga muda, gua respect sama lu...

No comments:

Post a Comment