Monday, December 26, 2011

RASANYA BAHARU SEMALAM KITA BERSUA



Malam tadi, saya betul-betul bermimpi dengan ust Mad, biasalah ust Mad akan sentiasa bertanya khabar tentang berita kawan-kawan. Beliau memang seorang yang sukakan silatur rahim.

Bulan lepas, saya sempat berjumpa dengan beliau, tetapi bukan di rumahnya, sebaliknya di salah sebuah restoran. Saya sekeluarga dibelanjakan makan. Baik betul hati budi ust Mad, sama dengan Pak Chunya di Mekah, suka mera...ikan tetamu, sampai kita jatuh segan.

Banyak lagi kenagan bersamanya. lebih-lebih lagi semasa saya menuntut di Morocco dulu, beliau banyak memberi bimbingan kepada kami persatuan pelajar lantaran kemudaan kami dan kematangan beliau selaku orang lama.

Tiba-tiba, pagi tadi jam 4 pg lebih kurang, saya dikejutkan dengan sms isteri dari kak Dah, katanya ust Mad dah tak dok lagi...terkedu hati, sebak rasanya, sedih pula di mata...semoga Allah merahmati beliau.

Ucapan takziah buat kak Dah sekeluarga atas pemergian suami (YB. Ust. Dr. Muhammad Daud) yang tercinta. Semoga ketabahan jua diberikan dan almarhum pula didoakan bersama zumratul para solihin, amin, amin ya Allah. al-Fatihah...

No comments:

Post a Comment