Monday, September 10, 2012

25. Pagar Rumah Dari Kecelakaan

Setiap insan menginginkan kehidupan yang aman, tenteram dan selesa tanpa ada sebarang  gangguan ataupun mala petaka.
Antara amalan yang sesuai untuk diamalkan sebagai pemagar rumah dari segala kecelakaan dan juga untuk keselamatan diri dan harta benda ialah :
 1. Tuliskan nama ashabul kahfi pada kain ataupun kertas yang berwarna putih, seperti yang ditunjukkan dalam rajah itu, nama-nama mereka ialah :  
يَمْلِيخَا، مَكْثَلِينَا، مِثْلِينَا، مَرْنُوْشٌ، دَبَرْنُوشٌ، شَاذَنُوشٌ، كَفَشْطَطِيُوشٌ، (قِطْمِير)
2- Baca surah al-Fatihah.
3. Baca surah al-Kahfi dan ulang 3 atau 7 kali ayat 18 :
(وتحسبهم أيقاظا وهم رقود ونقلبهم ذات اليمين وذات الشمال وكلبهم باسط ذراعيه بالوصيد لو اطلعت عليهم لوليت منهم فرارا ولملئت منهم رعبا).

Niatkan apa yang ingin diselamatkan dan ingin dilindungi. Kemudia teruskan membaca surah tersebut sehingga selesai.

4. Baca doa keselamatan diri :

اللّهم إنَّا نَسْتَحْفِظُكَ وَنَسْتَوْدِعُكَ أدْيَانَنَا وَإيْمَانَنَا وَأنْفُسَنَا وَأمْوَالَنَا وَأهْلَنَا وَأوْلادَنَا وَكُلَّ شَيْءٍ أعْطَيْتَنَا.

اللّهم اجْعَلْنَا وَإيَّاهُمْ فِي كَنَفِكَ وَأمَانِكَ وَعِيَاذِكَ مِن كُلِّ شَيطَانٍ مَرِيْدٍ، وَجَبَّارٍ عَنِيدٍ، وَذِي عَيْنٍ، وَذِي بَغْيٍ، وَمِن شَرِّ كُلِّ ذِي شَرٍّ، إنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيْرٍ.

اللّهم جَمِّلْنَا بِالعَافِيَةِ وَالسَّلامَةِ، وَحَقِّقْنَا بِالتَّقْوَى وَالاسْتِقَامَةِ، وَأعِذْنَا مِن مُوجِبَاتِ النَّدَامَةِ، إنَّكَ سَمِيْعُ الدُّعَاءِ.

Ini adalah berdasarkan amalan saya bersama guru-guru saya. Insya Allah dengan izin Allah akan meperolehi keselamatan.

Adalah perlu diingat dan diyakini bahawa sebarang tulisan atau tangkal adalah tidak mendatangkan apa-apa manfaat atau kemudharatan kecuali dengan hanya keizinan daripada Allah swt.

No comments:

Post a Comment