Tuesday, May 22, 2012

Kaum Luth Kembali Lagi

Penulis wanita Kanada, Irshad Manji mempertahankan pendiriannya selama ini yang percaya Islam tidak mendiskriminasi golongan gay dan lesbian. Menurutnya, Al-Quran sendiri menjelaskan bahawa setiap manusia adalah ciptaan Tuhan dan ia termasuklah golongan tersebut. Mengulas perkara itu, Irshad berkata ia dirumuskan berdasarkan interpretasinya terhadap Al-Quran dan juga ijtihad yang dilakukannya. (mkin, Mei 22, 2012)

Negara kita tidak pernah sunyi dengan satu selepas satu isu yang menjejaskan aqidah umat Islam. Ini secara tak langsung meletakkan Jakim dan menterinya Datuk Seri Jamil Khir Baharom berada pada situasi yang terhuyung-hayang.

Masakan tidak, lantaran soal agama hanya berapa kerat sahaja dari kalangan mereka yang berani untuk tampil berhujjah.

Untuk bercakap di dalam pejabat Jakim secara tertutup amat senang. Jika berani, jemputlah Irshad Manji itu ke pejabat dan berbahas dengannya sebelum beliau begitu berani membuat sidang akhbar terbuka untuk melariskan bukunya.

Keuntungan satu hal, tetapi yang lebih parah lagi ialah idea yang hendak dijualnya itu. Sudah pasti penggemar kepada seks bebas akan berduyung-duyung mempertahankan beliau.

Kalau himpunan BERSIH, amat cepat bertindak, dikerah segala kelengkapan yang ada dan anggota keselamatan dari seluruh pelusuk negara. Namun, apabila berdepan dengan gegaran aqidah, mana pergi pejuang agama ala UMNO, menikus dan membisu seribu kata seribu bahasa seribu idea terbeku.

Tolonglah, kamu ada kuasa. Kami kumpulan marahain hanya mampu mengulas dari jauh.


No comments:

Post a Comment